26 Mayıs 2015 Salı

Haftasonu Kaçamağı

Çok zamandır bloğumu aksatıyorum farkındayım ancak malümunuz Türkiye gündemi o kadar sıcak ki herkes gibi ben de çok yoruldum ve bunaldım... Bir süre konuşmama, yazmama kararı almıştım kendimce ama ne kadar uzak kalmaya çalışsak da ne mümkün... Bir yerlerden bulaşıyoruz mecburen.

Ama biz geçtiğimiz hafta sonu bir güzellik yapıp kaçtık buralardan. Konya'ya yakınlığı da düşünülünce en uygun seçenek Alanya-Manavgat-Side turu oldu... Aslında Alanya diye yola çıktık ama gelmişken Manavagat ve Side'yi de atlamayalım dedik. Henüz tatil yerleri tıklım tıklım dolmadan kısa bir keyif oldu bizim için.

Biz dinlendik dinlenmesine ama Alanya ben de büyük bir hayal kırıklığı  bıraktı. Bir tatil şehrine yakışmayacak çarpık bir yapılanma ile karşılıyor Alanya misafirlerini....Aşağıdaki resim Alanya Kales'inden çekildi.




Denize kıyısı olan bir şehrin mimarisi bana göre bu kadar göz yormamalı. Zaten bu kadar doğal bir güzellik kaynağı var. Şehrin görüntüsünü de deniz manzarasını da sıra sıra otellerle, çarpık çurpuk beton evlerle bana göre mahvetmişler... Şehirde maviyi an azından gördüm ama yeşil açısından bana çok fakir geldi.

Alanya'da bunlardan daha vahim başka bir problem var ki  o da şehir esnafı.... Etiketinde 300 TL yazan bir eşyayı 110 TL ye satın aldım desem güler misiniz ağlar mısınız? Altındaki fiyatı görünce bunun nesi 300 TL diye isyan ettim. Satıcı amca yanıma gelip gülerek o turist fiyatı dedi.. Sanki bana güzel bir haber veriyormuş gibi. Pazarlarda 10 TLye satılan şapkalar 65 TL... 1 TL ye içtiğiniz suya 2.5 TL istenince susuzluktan ölürüm daha iyi diyor insan. Ayak üstü soygun dedikleri tam olarak Alanya esnafının yaptığı olay.

Alanya'da bu kadar olumsuzluğun arasında en güzel olan şey kaldığımız butik oteldi. İnternetten bulup gittik. Nasıl bir yer olduğu konusunda gerçekten çok tereddütlüydük ama bence Alanya'daki  o kadar beş yıldızlı otelde bile olmayan bir manzaraya sahip,küçük bir butik otel. Çok samimi,sıcak bir ortama sahip otel. Ben nedense her şey dahil konseptli otellerdense bu tarz samimi otellerde kaldığım zaman tatilimden daha bir keyif alıyorum.

Centauera Butik Otel
Gelelim dönüş yoluna... Önce Manavgat Şelalesi, ardından Side Antik Kenti ziyaret edebildik. Farkettim ki Manavgat'da gezilecek çok yer var. Başka sefer zamanı sadece Manavgat'a ayırmak
gerekecek.

Manavgat Şelalesi

Manavgat Şelalesi

Manavgat Nehri


Side Antik Kent

Side'de en çok hoşuma giden aşağıdaki resimde de görülen Antik Tiyatro. Düşündüm de bizim bugün kullandığımız bu kadar büyüklükte kaç tiyatromuz var. Bu ülke Avrupa'nın en büyük AVM lerini, en büyük köprülerini, en büyük hava alanlarını gördü de ne zaman en büyük tiyatro salonlarını, en büyük müzelerini ve bununla övünebilecek insanları görecek?

Anıtsal Çeşme

Antik Tiyatro


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin